Vi finns här för dig

Våra tjänster kan göra livet ännu enklare och tryggare för dig som har fjärrvärme eller fjärrkyla. På Mina sidor hittar ni all information om er fastighets eller företags fjärrvärme eller fjärrkyla. Allt från avtal och fakturor till drift och tjänster. Klicka här för att logga in på Mina sidor

Tveka inte att kontakta oss!

Mejl: kundservice@stockholmexergi.se

Telefon: 020-31 31 51, mån-fre 08.00-17.00
(Från utlandet +46 771 44 46 00)

Felanmälan: 020-31 31 51, dygnet runt.

Trygg energiförsörjning

Så påverkar Rysslands krig mot Ukraina Sveriges energiläge – se information från Energimyndigheten

Grönt vatten?

Varför färgar Stockholm Exergi fjärrvärmevattnet grönt?
Vi färgar fjärrvärmevattnet med färgämne pyranin för att hitta läckage. Genom att hitta läckage kan vi snabbt påbörja reparation och därmed minimera risken för eventuella skador och konsekvenser av läckaget. Metoden används av flera energibolag i Sverige och även av andra aktörer i syfte att hitta läckor i ledningssystem och konstruktioner.  

Hur ska jag agera om jag upptäcker grönt vatten i utemiljö?
Om du ser grönt vatten i utemiljö så kan det finnas ett läckage i fjärrvärmenätet. Du ska då kontakta oss på telefonnummer 020-313151. Glöm inte att hålla avstånd från vattnet då vattnet kan vara mycket varmt. 

Hur ska jag agera om jag upptäcker grönt vatten i kranen hemma?
Om du får grönt varmvatten i kranen hemma beror det förmodligen på att din fjärrvärmecentral läcker. Du ska då kontakta din fastighetsägare och felanmäla detta. Bor du i villa går det bra att kontakta oss på telefonnummer 020-313151 för hjälp med service och reparation av din undercentral.
Du ska inte dricka det gröna vattnet då fjärrvärmevatten inte är godkänt som dricksvatten.

Ska du flytta eller vill du ändra/lägga till kontaktperson?

Vid flytt – anmälan om ägarbyte
Ska du flytta och kanske sälja din fastighet eller din villa? I så fall behöver vi få in din anmälan om ägarbyte. Du kan signera den digitalt här
Om du saknar bank ID för att signera digitalt, kontakta oss på Kundservice

Ändra eller lägga till en ny kontaktperson
Är du eller någon annan kontaktperson? Då vill vi gärna få information om den nya kontaktpersonen, gör din anmälan här

Allmänna avtalsvillkor
Här hittar du våra allmänna avtalsvillkor:
Konsument
Näringsidkare (bostadsrättsföreningar och företag)

Om du inte hittar den information som du söker, eller du är osäker på hur du ska fylla i blanketterna, hör av dig till oss så hjälper vi dig.


Vi hjälper dig direkt!

Vi hjälper dig direkt!

Vi hjälper dig gärna med frågor kring din fjärrvärme eller fjärrkyla, eller om något inte fungerar som det ska. Du vet väl också att du enkelt kan få hjälp via Mina sidor om du tex söker efter en faktura?