Sedan Stockholm Exergi bytte ägare från Fortum har arbetet med att gå över till vår egen IT-miljö tagit fart och pågår i detta nu. Flytten innebär att vi byter ut våra gamla IT-system till nya, egna, vilket är ett stort ingrepp. Övergången till vår egen IT-miljö innebär även att vi under en övergångsperiod inte kan visa upp all ekonomisk information för vissa tjänster i Mina sidor, då vi saknar integration mot ett av systemen som behandlar fakturainformation. Vi hoppas det inte ställer till alltför mycket besvär för dig, och jobbar hårt för att få alla IT-bitar på plats så snart som möjligt.
Om du tecknat någon av energitjänsterna nedan finns dem för tillfället inte med i din månadskostnad som presenteras på startsidan och heller inte i Ekonomi-fliken under Analys. De delar som berörs har i Mina sidor gulmarkerats för att göra det tydligt var informationen inte är komplett. Observera att det endast gäller dig som har köpt en eller flera av nedanstående tjänster. Under hösten har vi uppdaterat namnet på flertalet tjänster och för att lättare se vilken tjänst som avses finns även det tidigare namnet med i listan.
Rådgivning
Inomhusklimat
Drift och underhåll
Ellösningar
Energidata
Vi kan från 1:a januari 2023 inte visa upp fakturor avseende ovan listade energitjänster under Fakturor. Vi har heller inte möjlighet att visa status (obetald resp. betald) för samtliga fakturor, även de som avser fjärrvärme- och kylaleverans, i Mina sidor.
Ovan beskrivna begränsningar innebär även att vi inte längre skickar ut notifieringar avseende nya eller obetalda fakturor via e-post, SMS eller som notis i Mina sidor.
Om du har frågor eller funderingar kan du kontakta oss på mail kundservice@stockholmexergi.se eller telefon 020-31 31 51 (helgfria vardagar 09.00-16.00), så hjälper vi dig.