För tillfället ligger Energikontot nere. Vi arbetar på att lösa problemet så fort som möjligt. Du är alltid välkommen att kontakta vår Kundservice på 020-31 31 51 eller kundservice@stockholmexergi.se.

Våra hjältar – experterna på Energitjänster

Vi har pratat med Maria Söderberg, Chef för Tjänster hos oss på Stockholm Exergi.

Vad kan ni hjälpa kunderna med?

– Vi hjälper våra kunder att få bästa möjliga fungerande fjärrvärmesystem som bidrar till en god inomhusmiljö för de boende. Vår ambition är att göra det smidigt och enkelt för styrelsen med värmerelaterade frågor. Något inte så många vet är att vi också kan hjälpa till att frigöra nya ytor i bostadsrättsföreningen, kanske ett nytt cykel- eller barnvagnsrum eller varför inte en lokal som går att hyra ut?  Vi hjälper också till att besvara frågor generellt omkring uppvärmningen, och självklart finns vi där om det uppstår problem

Men hur ska jag som kund veta vilken hjälp vi behöver?

– Egentligen behöver du som kund inte ha någon förkunskap alls när du kontaktar oss. Du behöver bara berätta om hur ni upplever det i fastigheten gällande temperatur och komfort. Kontakta oss – vi hittar lösningen. Om ni vill kan vi också följa upp hur er BRF:s energiförbrukning ser ut.

Finns det digitala lösningar  för att enklare kunna se sin förbrukning och därmed få koll på sina kostnader?

– Det finns det absolut. De fjärrvärmecentraler som vi rekommenderar har alltid digital övervakning. Med vår digitala tjänst Intelligy kan du som styrelse bland annat själv bestämma vilken temperatur du önskar i fastigheten. Självklart får du också larm om något skulle ske i fjärrvärmecentralen.

Inom en snar framtid kommer vi även att kunna erbjuda finansiering när ni bygger om er fjärrvärmecentral. Fjärrvärmecentralerna är hållbara och tuffar på bra i många år, men efter ca 20 år bör man titta på att byta ut den mot en ny fjärrvärmecentral. Detta är en mycket god grund för att optimera värmesystemet i huset och på så sätt minska värmekostnaderna.

Hur får jag tag på er?

– Ring eller e-posta kundservice och en energiexpert kontaktar dig inom två arbetsdagar. Telefonnumret är: 020-31 31 51. Du kan självklart fylla i formuläret nedan också.

Kontakta oss

Byt ut din fjärrvärmecentral och få yta över

Fjärrvärmen är en hållbar och trygg uppvärmningsform och många fjärrvärmecentraler håller i upp till 25-30 år. Men på den tiden har mycket hänt och många av de nya fjärrvärmecentralerna är smidigare och mer kompakta.

Om ni byter ut er fjärrvärmecentral mot en ny modell så kan ni ofta också byta plats på fjärrvärmecentralen och därmed frigöra yta till något roligare. Våra montörer får ofta ett lite extra, guldkantat uppdrag; Planera hur den nya fjärrvärmecentralen kan placeras bäst för att skapa så mycket ny, oväntad yta som möjligt för föreningen. Det väcker mycket glädje och kan också ge en extra slant till föreningen om den nya ytan går att hyra ut.

Ring eller e-posta kundservice och en energiexpert kontaktar dig inom två dagar. Telefonnumret är: 020-31 31 51. Du kan självklart fylla i formuläret ovan också.

 

Stort grattis BRF Emerald 2!

Vi vill gratta vinnaren, BRF Emerald 2, på Kungsholmen som vunnit en ny fjärrvärmecentral och renovering av deras källarutrymme.

Över 70 tävlande föreningar skickade in sina inspirerande och genomtänkta idéer och det var svårt för juryn att bestämma en vinnare. Men till slut så enades vi om BRF Emerald 2 som segrare.

BRF Emerald 2 vill satsa på att främja utrymme för husets växande familjer och göra det enklare att välja ett hälsofrämjande och miljövänligt sätt att ta sig runt i Stockholm; cykeln.

Vi vill tacka alla tävlande och hoppas att tävlingen har inspirerat fler till att se över sina källarutrymmen. Med hjälp av en ny och modern fjärrvärmecentral så är det möjligt.