Rökutveckling i bränslelager i Högdalen – släckningsarbete pågår

En glödbrand i ett bränslelager för returflis vid Högdalenverket pågår sedan igår kväll. Stockholms brandförsvar kallades till platsen vid 21-tiden och de har under natten genomfört släckningsarbete för att stoppa rökutvecklingen som glödbranden ger upphov till. Räddningstjänsten är fortfarande på plats och genomför släckningsarbete. Inga personer har skadats i samband med incidenten.

Vad som har orsakat branden är inte klarlagt och hur omfattande skadorna är på bränslelagret går inte att bedöma i nuläget. Situationen har inte medfört några produktionsstörningar, utan leveranserna till kunderna har upprätthållits.

Tjänsten är fullspäckad med nyheter redan från start och fungerar lika bra på mobil, läsplatta eller webb. 

– Det känns jätteroligt att berätta att vi nu har lanserat Mina sidor. Lanseringen är ett första steg och vi kommer kontinuerligt utveckla tjänsten för att på bästa sätt möta våra användares unika behov, säger Camilla Emretsson, systemägare för Mina sidor.

           

Det är inte bara utseendet som har förändrats i samband med att Stockholm Exergi fasat ut trotjänaren Energikonto. I samband med lanseringen byter vi även behörighetslösning och övergår till inloggning via BankID. enkelt och säkert. 

– Vi har utvecklat Mina sidor tillsammans med våra kunder och det ser vi resultatet av nu. Framförallt förvaltare och kunder med stora fastighetsbestånd kommer uppleva en stor förbättring. Tidigare behövde användare med många fastigheter logga in separat med varje enskilt kundnummer för att kunna sköta sina energiärenden. Camilla och hennes team har utvecklat ett smidigare sätt.

– Nu får användarna istället en samlad översikt av hela sitt fastighetsbestånd och kan dessutom på ett enkelt sätt gruppera fastigheter oberoende av kundnummer och själva kontrollera behörigheter för sina användare, säger Camilla Emretsson. 

En tjänst med många funktioner

Mina sidor är en kostnadsfri tjänst som tar ett helhetsgrepp om energiläget i fastigheten.

– Tjänsten är uppdelad i olika områden, och vi har jobbat mycket med att strukturera informationen på ett enkelt och överskådligt sätt. På startsidan visas en samlad översikt av anläggningarnas status i ett antal mätare och om någon av fastigheterna tillfälligt påverkas av en driftstörning får användaren direkt avbrottsinformation. Vi visar även planerade avbrott som kommer att ske inom 30 dagar, säger Camilla Emretsson.    

Den nya lösningen gör det möjligt att fördjupa sig i fastighetens energiprestanda och simulera hur olika tillval påverkar energikostnaderna. 

Camilla berättar:

-Det går snabbt och enkelt att göra analyser av energi, flöde, temperatur och effekt och det är även möjligt att simulera kostnadspåverkan av olika tillval samt se hur mycket bonus/avgift respektive fastighet har genererat senaste året, baserat fastighetens energiviktade returtemperatur. Det går dessutom att ställa in larm, se prognos och fakturor samt teckna avtal och köpa nya tjänster. 

Omfattande lansering

Nu efter lanseringen av Mina sidor behöver du som är kund hos Stockholm Exergi skapa ett nytt, personligt konto och koppla dina fastigheter till det nya kontot. Det är en smidig process men det kan krävas en liten insats första gången, särskilt för kunder med stora fastighetsbestånd. 

– Vi är förberedda att snabbt hjälpa våra kunder att komma igång med Mina sidor. Våra kollegor med kundansvar och vårt duktiga team på Kundservice är redo att snabbt hjälpa alla kunder som behöver stöd, förtydligar Camilla. 

Frågor och mer information

Undrar du något om Mina sidor så finner du mer information här. Och du vet väl att du alltid är varmt välkommen att kontakta oss på Stockholm Exergi!

Senast uppdaterad

  • Anna Andersson
  • 2019-05-02